28 Kasım 2012 Çarşamba

DİNLEME ÖZGÜRLÜĞÜNE SAHİP MİSİNİZ?


Ben kimim? Ben bir değerim. Ben bu evrene gelmiş en eşsiz hediyeyim tıpkı bu yazıyı okuyan sizler gibi… Peki bu hediyeyi nasıl sunacağım dilimi kullanarak. Peki neden iki kulağım, bir dilim var? Öz konuşayım, iyi dinleyeyim diye olsa gerek, ne dersiniz?

            21. yy inanılmaz bir aydınlanma ve bilinçlenme çağı oldu ve olmaya devam ediyor. Evren, varoluş, bilinç  kavramlarına ilişkin farkında lığımız arttı artmasına ancak halen birbirimizi anlayamıyoruz, anlaşamıyoruz diye yakınanlar, haykıranlar var. Sen beni anlamıyorsun!!! Beni kimse anlamıyor zaten!!! Off seninle de konuşulmuyor…

SEN BENİ ANLAMIYORSUN= O KADAR FAZLA ENERJI YÜKLÜ İHİTYACIM VAR Kİ TEMAS EDEMİYORUM

            İletişimin ana kaynağı kendi özümüzdür. Öncelikle kendi duygu-düşünce-davranış ve tinsel boyutlarımız arasında bir ahenk yakalamalıyız ki sonrasında kendimizi anlayalım sonra bir başkasında anlatmaya çalışalım. Zaten karşımızdaki kişi de bizim bir aynamız. Bizler karşımızdakinin bizleri anlayabileceği kadarız yani kendimizi ne kadar iyi tanıyorsak o kadar iyi anlaşabileceğimiz kişiler, tezahürlerimiz çıkar karşımıza…

 

İLETİŞİM GELİŞTİREBİLİR BİR BECERİDİR

            Her saniye kendi özümüz hakkında bilgi elde edebiliriz ve kendi farkındalığımız arttıkça, kendimizi daha iyi, doğru, güzel bir biçimde ifade ettiğimizi fark ederiz.

 

·        Aşağıdaki iki cümleyi okuyunuz ve hangisi size göre daha doğru geliyor ifade ediniz.

 

1) ARKADAŞIM/EŞİM/ PATRONUM/ ÇALIŞANLARIM

BENİ ÇOK ÖFKELENDİRDİ !

 

2) ARKADAŞIMIN/EŞİMİN/ PATRONUMUN/    ÇALIŞANLARIMIN YAPMIŞ OLDUKLARI DAVRANIŞ KARŞISINDA KENDİMİ ÖFKELENDİRDİM.

 

KENDİMİ ÖFKELENDİRDİM, evet yanlış algılamıyorsunuz olaylar karşısında vereceğimiz duygusal ve düşünsel zemindeki tepkileri bizler seçiyoruz.

 

NEYE GÖRE SEÇİM YAPIYORUZ?

 

         Kendi inançlarımıza göre daha doğrusu kendimize, dünyaya, diğer insanlara yönelik, beşikten mezara kadar inançlar geliştiriyoruz ve bu inançlar doğrultusunda çevredeki uyaranları kendi inançlarımızı destekleyenler ve desteklemeyenler olarak filtreliyoruz.

 

·        Örneğin kendinizi güzel buluyorsanız, çevrenizdeki insanlar size ne kadar güzel olduğunuzu söyleyeceklerdir.  En korktuğunuz şey hep sizin karşınıza çıkacaktır. Çekingen insanlardan hoşlanmıyorsanız ve bu tür insanlar ile diyaloga girmekten kaçınıyorsanız iş yaşamınızda, özel yaşamınızda genellikle bu tür insanlar karşınıza çıkacaktır. Ne zamana kadar? Siz bu insanları oldukları gibi kabul ederek, kendi duygularınızı denetim altına alana kadar… Bir başka deyiş ile bu dersi tamamlayana kadar.

 

GERÇEK İLETİŞİM RUHLARIN ARASINDAKİ ÖZ BAĞDADIR !

 

            Genellikle insanlar kendi doğrularına inanırlar ve kendi doğrularını her şeyin üzerinde, üstünde görürler. Bundan dolayı, çevresindekileri kendi doğruları yönünde değiştirmeye çalışırlar. Bu bağlamda iletişimin en önemli öğesi ‘’dinleme’’ dir. Örneğin bir doktora gittiğinizde doktor hemen sizin şikayetinizi dinledikten sonra hemen reçete mi yazar? Yoksa muayene mi eder sizi?  Peki siz karşınızdaki kişiyi dinlerken gerçekten onu mu dinliyorsunuz yoksa kendi içinizden söz size geldiğinde söyleyeceklerinizi mi planlıyorsunuz? Gerçeği söyleyin J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder