2 Ocak 2013 Çarşamba

SEVDİĞİM HİKAYELERDEN BİRİ: YAŞAMAK ÖZGÜRLÜKTÜR !


 
 
Bir Zen ustası öğrencisine bir soru sorar. Soru tam olarak gerektiği gibi cevaplanır. Ertesi gün usta aynı soruyu sorar. Öğrenci ‘Ama bu soruyu dün cevapladım’ der.

‘Şimdi tekrar soruyorum’ der usta.  Öğrenci aynı cevabı verir. ‘Bilmiyorsun!’ der usta.

‘Ama dün de aynı şekilde cevapladım ve siz başınızla onayladınız’’ der. ‘’O zaman cevabın doğru olduğunu anladım. Şimdi neden fikir değiştirdiniz?’

‘’Tekrarlanabilen bir şey senden gelmiyordur’ der usta. ‘Yanıt senin hafızandan geldi, bilincinden değil!’ Gerçekten bilseydin, yanıt farklı olurdu çünkü çok şey değişti. Ben dün sana bu soruyu soran adam değilim. Bütün durum farklı; sen de farklısın-------ama cevap aynı!

Cevabı tekrarlayıp tekrarlamadığını görmek için soruyu tekrar sormam gerekiyordu. Hiçbir şey tekrarlanamaz.

Ne kadar canlıysan o kadar az tekrarlarsın. Ancak bir ölü tutarlı olabilir. Yaşamak tutarsızlıktır. Yaşamak özgürlüktür, özgürlük tutarlı olamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder