3 Aralık 2012 Pazartesi

SUSAM SOKAĞI ORKESTRASININ SESİ: ÇALIŞIRSAK HİÇBİR ŞEY İMKANSIZ DEĞİLDİR!!


Susam sokağının sevimli karakterleri,; minik kış, kurabiye canavarı, kırpık, edi ile büdü ‘Susam Sokağı Live ’ isimli gösterisi ile Aralık ayında çocuklar ve içindeki çocuk ile halen temas halinde olan ebeveynler ile buluştu.

2 Aralık Pazar günkü gösteride bazı gözlemler yapma fırsatım oldu. İşte gözlemlerimden bazıları:

Gösterinin ana mesajı=  ÇALIŞIRSAK HİÇBİR ŞEY İMKANSIZ DEĞİLDİR!

         Gösterinin ilk yarısında ‘hadi şarkı yapalım’ dedik beraberce. Sırası ile sayılar, harfler sonra alfabedeki tüm harfler ile şarkı yaptık J 1990 lı yıllarda izlediğim Susam Sokağında buldum bir anda kendimi. Özellikle 3-6 yaş çocuklarının bilişsel ve sosyal gelişimine ne kadar önemli katkılarda bulunduğunu daha gelişmiş bir bilinçle izlemek farklı bir deneyimdi benim için. Kurallara uymakta zorluk çeken, hatta zaman zaman kavgacı ve hırçın olabilen ben merkezci okul öncesi çağı çocukları bol renkli dans gösterileri ile  Susam sokağı karakterleri  tarafından adete hipnotize edildiler J 

         İkinci yarıda ise Emmo, bir orkestra kurmak istiyordu ancak orkestradaki enstrümanlar ne olacaktı? Hepimiz ayaklarımızı yere vurduk, sonra ellerimizle tempo tuttuk J Hep beraber olursak ne kadar anlamlı şeyler üretebiliyoruz böyle! Sonra kurabiye canavarı kurabiye kutusunu sallamaya başladı. Edi nin minik oyuncak ördeği, Büdü nün kuşu… Harika bir orkestra oluşuverdi!
 

         İkinci bölümün en önemli ana fikri; kendimizden yola çıkarak, çözümler üretebilmekti. Her birimizin birbirinden ayrı biricik özellikleri var ve bu özelliğimizi yaşamımızın her alanında kullanarak fark yaratabiliriz! En çok sevdiğimiz, tutku ile yaptığımız, içimizde heyecan duygusunun uyandığı her ne ise o olmayı başarabilirsek, diğer canlılara ışık olabiliriz…

         Eve döndüğümde hem kendi niteliklerim hem de bugüne kadar çalıştığım, konuştuğum, paylaştığım insanların niteliklerini düşündüm düşündüm düşündüm… Sonra şöyle dedim bir orkestra kurmak istesem kimi hangi niteliği ile seçerdim, orkestram hangi şarkıyı söylerdi? Ve izleyicilere ne gibi duygular hissettirirdi? Peki ya sizin orkestranız kimlerden oluşuyor, hangi şarkıları söylüyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder